måndag 15 augusti 2011

Dags att ta tag i bloggandet igen...

Frågan är väl bara om det blir en blogg som följer den utstakade vägen. Jag skulle vilja fortsätta skriva om kost och träning men i nuläget är det lite trist och jobbigt eftersom jag inte äter riktigt som jag vill just nu och definitivt inte tränar i någon nämnvärd utsträckning.

Jag tror att bloggen måste få breddas lite för det finns så djävla mycket att skriva om och jag är egentligen en sån natur att jag gärna vill dela med mig av (läs "tvinga på andra") mina åsikter. Egentligen innebär väl det att jag också borde ändra hela bloggens utformning och tema och header och allt ta mig fan men det orkar jag helt enkelt inte just nu, innehållet får vara det centrala.

För övrigt så har jag insett att et inlägg om dagen inte passar mig alls. Vissa dagar har jag inte ett skit att skriva om och vissa dagar dyker det upp saker varannan timme. Jag tänker dock INTE byta media eller börja twittra eller så, jag har den här bloggen och den får duga oavsett om jag skriver ett eller tre inlägg på en dag.

Vad gäller kost och träning så får jag väl ändå lov att krypa till korset och erkänna att jag slarvat...
...HELA sommaren.

Jag började min resa på 102,7kg i våras och ligger nu på ca: 87 kg så det är definitivt ingen fara ännu men jag är smärtsamt medveten om att jag bör ta tag i det här igen nu innan det "rinner iväg" uppåt igen. Vad gäller kosten så är det ju egentligen inget jätteprojekt att återuppta de vanor vi hade under tävlingen, jag ser bara till att äta lite mer än då så jag håller min vikt snarare än går ner.

Träningen är dock det stora problemet. Det är klart att det går att hitta tid, ingenting är omöjligt och jag har faktiskt en del träningsprylar hemma men motivationen...    vart fan är den? Jag menar inte att jag generellt sett skulle vara omotiverad att träna, jag älskar att träna och tycker fortfarande att det är skitkul. Problemet är bara att de tider på dygnet när jag skulle kunna träna är motivationen som bortblåst. Jag pratar framför allt om att jag efter att ha kört 10 mil, jobbat 8 timmar, kört 10 mil till, lagat mat till barnen och hjälpt till med läxor, lagt barnen, förberett morgondagen och slänger en blick på klockan från TV-soffan runt 20.00 INTE är tokpeppad på att dra igång ett pass med hantlar eller köra lite push-ups...

Ja ja, det är väl ganska många som känner igen sig antar jag men vad fan, det är ju I-landsproblem in absurdum. Jag tänkte försöka fokusera på U-landsproblem de kommande veckorna och samla in pengar till Afrika så om det är någon som ahr några bra idéer så tveka inte att höra av er kära vänner, jag vill i alla fall känna att jag har gjort vad jag kunnat för att hjälpa till.

P.S Jag har världens underbaraste familj

Håll utkik efter inlägg de kommande dagarna om:

Bilköp
Trafikdårar
Vigsel
Sorkfeber
Lärarjobb
...och givetvis insamlingen till Afrika

/ E

1 kommentar:

  1. Tjena Eric! Vi vet att tiden räcker inte till för allt. Så är det bara. För att tiden skall räcka till måste man prioritera och omvärdera sin vardag. Träning måste få vara en del i vardagen, varje vecka. Inte något som man gör ibland. Kontinuitet är ett nyckelord och att man har både korta och långa mål som man kan "mäta" för att ha någon form av morot. Lycka till :)

    SvaraRadera