lördag 1 oktober 2011

MoDo Hockey - sagan fortsätter...

Jag lovade att jag skulle återkomma med mer detaljer kring mitt samröre med Blocket och här följer nu en kort redogörelse för vad som hänt hittills:

1. Jag lägger in en annons på blocket för att sälja MoDo Hockey men annonsen försvinner kort efter att den lagts upp och jag får ett mail där det står att annonsen bryter mot Blockets regler, Med största sannolikhet är det nån tråkig F***A som anmält annonsen och min gissning är att det kan vara en man vid namn Jörgen Vikman som skrev följande till min privata mail:

Hej.
Vad är du för en sorts människa?
Antingen ändrar du annonsen eller då anmäler jag dig.
I din annonsbeskrivning så får man den uppfattningen att du är en
djurplågare.
Kommer inte annonsen bort innan klockan 24.00 så får du på hälsningar av
länsman.


 
Alla som läst annonsen måste inse vilken komplett idiot Herr Vikman är eftersom texten inte på något sätt handlade om djur...

Jag svarade alltså omgående Herr Vikman att han är en stor IDIOT och att han var välkommen att lämna in exakt hur många polisanmälningar han ville (inget svar på det dock).

2. Jag ändrar annonsen och gör ett nytt försök men får samma automatiska meddelande från Blocket att den bryter mot deras regler. Jag skriver då följande mail:

Jag vill ha ett svar på varför min annons inte är godkänd efter att jag ändrat på den. Detta är det svar jag fått av er:

Varan måste beskrivas i annonstexten. Det är inte tillåtet att endast länka till en annan sida. Det framgår inte av annonstexten vilken vara du annonserar om och/eller du länkar till en annan sida utan att beskriva varan i
annonstexten. Alternativt är texten i annonsen skyddad under upphovsrättslagen och inte tillåten att använda. 

1. Varan beskrivs som bordshockeylag i plast
2. Jag har INTE länkat till en annan sida
3. Det framgår TYDLIGT i annonsen vilken vara det är.
4. Ingenting i annonsen är upphovsrättsskyddat

VAD I HELVETE  ÄR PROBLEMET???

 
Slutligen får jag då ett mail från Blockets kundtjänst att annonsen refuserats felaktigt och tro det eller ej men nu ligger annons-djäveln ÄNTLIGEN ute på deras sida:

http://www.blocket.se/vi/36354945.htm

Skam den som ger sig :)

/ E

1 kommentar: