fredag 18 mars 2011

Hårt arbete ger resultat..

Idag var det invägning igen och det är som vanligt blandade känslor eftersom det definitivt är ställt utom allt rimligt tvivel att vågen här hemma är fullständigt opålitlig. Vi drog ner till Energihuset strax innan kl. 9 och fick komma in till domedagsrummet direkt.

Jag var först att ställa mig på vågen och det var en oerhörd lättnad att se 96,5 komma upp på den digitala displayen. -3 kg sedan förra invägningen för två veckor sedan (vi var ju i Strängnäs förra fredagen) och en total viktminskning på 6,2 kg sedan starten för fyra veckor sedan.

Helnöjd!

Lägg därtill att jag minskat mitt omfång på magen med hela 6 cm på lika lång tid vilket givetvis känns extra roligt och inspirerande...   gamla, tajta kläder börjar säcka! Känner dock helt klart medlidande med min kära sambo som sprungit in i en liten platå men å andra sidan så VET jag ju att det är sånt som händer alla med jämna mellanrum, hon har ju trots allt gått ner sanslöst mycket de två första veckorna så trots en liten motgång ligger hon trea i tävlingen av 18 personer och då är hon ändå en liten spä-skit till att börja med.

Siffror idag (inom parentes jämfört med första invägningen)

 Vikt:               96,5    (-6,2)
 Fett %:          30,3    (-1,6)
 BMI:               30,1    (-2,0)
 Muskel %:     33,1    (+0,6)

Helt uppenbart inte så lätt att behålla muskelmassa när man försöker deffa. Enda anledningen att det är ett plus där är väl med största sannolikhet att muskelmassan i relation till kroppsvikten är högre eftersom jag gått ner i vikt vilket i o f s inte är fy skam eftersom det innebär att det är fett jag bränner i huvudsak.

Nu ska jag se på film med familjen och njuta av att det är fredag och försöka att inte sno godis från små barn oavsett hur enkelt det faktiskt skulle vara...   BE STRONG...!

Imorgon kommer det bilder (tror jag)...    det har ju gått 30 dagar.

Peace / E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar