tisdag 1 mars 2011

Kan min förkylning sänka MoDo?

Det är tisdag idag och det innebär full elitserie-omgång med endast 3 matcher kvar. MoDo har lyckats se till att man återigen har saken i egna händer då man för tillfället faktiskt ligger på slutspelsplats så det enda som krävs nu är tre stycken 3-poängare...   Jepp, inga problem alls...    Om det inte vore för det här med min förkylning då förstås.

Nu undrar ni givetvis vad min förkylning har med MoDo hockey att göra och om ni inte undrar det så är det dags att börja undra nu! (Fint ord "undra" förresten..   eller?)

Äh vad fan, kom igen nu snälla hjärna och hjälp till lite med att knyta ihop säcken för det här inlägget.

-OK!

Jag vaknade alltså med en känsla av att ha mött det lilla slemtrollet i Bromhexin-reklamen (dom har bytt namn till Bromhex nu bara så att ni vet - det är slemlösande hostmedicin - kollar ni aldrig på TV?) Det rann snor ur min näsa samtidigt som jag kände mig totalt igentäppt. Jag kunde inte andas genom näsan alls och hade en klump i halsen. Varje andetag ledde till okontrollerad host-attack, varje snytning var totalt verkningslös och varje gång jag svalde funderade jag på om jag hade taggtråd i saliven - en drömstart på dagen med andra ord.

Givetvis innebär det här att dagens planerade träningspass blir lidande på ett eller annat sätt och jag hatar verkligen att behöva tänka så när jag precis dragit igång ett nytt, hälsosamt leverne och dessutom befinner mig mitt i en tävling. Tanken är dock att jag ska pallra mig ner till gymmet och köra ett MYCKET lätt cardio-pass i form av en promenad i sakta mak på löpbandet.

Hade faktiskt en diskussion med min kära sambo Sofie för nån timme sedan om det här med att män blir så FRUUUUKTANSVÄÄÄÄRT sjuka när de är förkylda. Är det verkligen möjligt att hälften av jordens befolkning är så självömkande att de slutar fungera helt av den anledningen eller finns det andra tänkbara förklaringar. Jag hävdar bestämt att det måste finnas andra förklaringar och Sofie höll faktiskt med. Till exempel är det ju så att man forskat lite i skillnaden mellan män och kvinnors anatomi och kommit fram till att en graviditet med största sannolikhet skulle ta livet av en karl inom 3 veckor eftersom kvinnan har starkare hjärta och lungor just för att klara en graviditet. Dessutom har årtusenden av historia dikterat att män skaffar föda till familjen genom att samla eller jaga och kvinnorna sköter hemmet och barnen vilket i enlighet med Darwins teori skulle kunna ge ytterligare en förklaring till varför kvinnan orkar mer trots samma förkylningssymtom - båda dessa tankar kommer alltså från min kära sambo och inte från mig - hon är ju fantastisk eller hur!

Men åter till MoDo, varför skulle min förkylning från helvetet påverka deras chanser? Har jag haft en romans i smyg med Per Svartvadet? Har jag gömt mig i bastun i omklädningsrummet för att smitta ner alla för att kunna spela på oddset?

Nej svaret är givetvis mycket enklare än så. Som man är jag helt och hållet övertygad om att i princip resten av jorden påverkas av allt som påverkar mig och eftersom jag verkligen, verkligen vill att MoDo ska vinna ikväll men har haft sån otur att jag blivit förkyld så skulle det ju vara ofattbart förvånande om inte min otur även påverkade MoDo så att dom förlorar för att min dag ska bli ännu lite sämre - fullständigt logiskt!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar