tisdag 29 mars 2011

Sju svåra år

Hej kära vänner!

Jag kanske ska inleda med att be om ursäkt för hur otroligt dålig jag har varit på att skriva den sista tiden men det har sina förklaringar. Efter en lång tids ihållande förkylning behöver jag väl knappast påpeka att träningen blivit kraftigt lidande men i början på förra veckan kändes det som att det äntligen släppte. Som en skänk från ovan klev jag på onsdagen istället på ett kraftigt magvirus och det höll i sig till i söndags. Under dessa 5 dagar fick jag nästan inte i mig nån föda alls och mådde givetvis därefter. Perfekt tänker ni för en snubbe som vill gå ner i vikt men givetvis är jag en av ett fåtal individer i världen som kan vara magsjuk i 5 dagar och gå upp ett halvt kilo...

Det här ska definitivt inte bli någon klagofest eftersom jag trots alla motgångar lyckats gå ner 1,6 kg till. På invägningen i fredags landade jag på en total viktminskning på 7,8 kg (7,59%) vilket faktiskt till min stora glädje placerar mig på 3:e plats i tävlingen just nu - inte illa pinkat för en som knappt tränat på 3 veckor och det ger också stora förväntningar på vilka resultat som kan tänkas uppnås när jag kan hålla den här strikta dieten och SAMTIDIGT träna i den utsträckning jag vill - 5 eller 6 pass i veckan!

Vad gäller bloggandet så har jag insett att jag kan inte göra mer än mitt bästa. Jag pendlar 20 mil till och från jobbet varje dag och när jag kommer hem vill jag ta det lugnt och spendera kvalitetstid med familjen. Energin har helt enkelt inte räckt till och inte tiden heller men förhoppningsvis blir det ändring på det också i takt med att vi går mot ljusare tider och minskat sömnbehov.

Jag har ju som jag tidigare nämnt ett par idéer om intressant läsning och om orken bara infinner sig så blir det ett inlägg imorgon också. Helst vill jag ju skriva ett inlägg om dagen som jag gjorde de första 2 veckorna och det ska väl inte vara helt omöjligt.

Nu är det säng som gäller!

God natt

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar