söndag 6 mars 2011

Träningen rullar på

Tänkte att det kanske är dags att uppdatera min träningsplan lite grann eftersom jag inte direkt kunnat följa den på sista tiden. Missförstå mig inte, jag har absolut inte varit lat på nåt sätt men jag har fått försaka en hel del övningar för andra på grund av mina skadeproblem samt en envis djävla förkylning.

Den trasiga axeln innebär att jag de senaste tio dagarna i princip inte alls kört RYGG, AXLAR eller BRÖST och det är givetvis horribelt jobbigt eftersom både rygg och bröst är stora muskelgrupper. Har också haft stora problem med höger armbåge som dock sakta verkar ge med sig nu. Detta har framför allt varit ett problem då jag kört biceps men det funkar alltså hyfsat nu.

Som grädde på moset har jag åkt på en jobbig förkylning men envis som man är tränar man givetvis trots detta och ni som tror att dessa problem är en ursäkt för mig att ligga på latsidan ska veta att jag varit på gymmet minst 4 dagar i veckan oavsett skadeproblem och förkylningar. Eftersom det är minst lika idiotiskt att träna när man är sjuk som det är att inte träna på grund av småproblem så har jag försökt lyssna på kroppen och hittills har jag bara behövt avbryta ETT gympass. Det var fredagens benpass (om jag inte minns helt fel) som blev lite för tufft men det var först i slutet av passet så ingen större skada skedd. Valde därför att "bara" köra 60 minuter på löpbandet på lördagen.

Under veckan som kommer har jag bestämt mig för att försöka motionera dagligen utan att gymma för att ge skadorna en chans att läka, det innebär alltså att det med största sannolikhet blir 60-90 minuters promenad i rask takt utomhus måndag till fredag så får vi se sedan hur det känns till helgen.

Sitter och letar information för fullt på nätet för att få ihop ett bra inlägg om varför alla djävla löpband och cyklar och andra cardio-maskiner på gym runt om i landet verkar vara utrustade med extrema glädjemätare men än så länge har jag bara lyckats hitta en massa trådar på forum...   är det möjligt att det inte publicerats en enda vettig artikel på nätet om detta lurendrejeri...?

Förhoppningsvis blir det ett inlägg om detta ämne redan ikväll!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar