söndag 13 mars 2011

Jag är tillbaka

Host, snörvel och nysningar varvat med feber och halsont...   jepp, en helt vanlig förkylning och inget konstigt med det såklart eftersom man har nedsatt immunförsvar på grund av lågt Kcal-intag. Men varför i helvete ger den aldrig med sig? Har mått så djävla kass i snart 3 veckor och de senaste 5-6 dagarna har varit helt klart värst. Eftersom jag vet att det är några stycken som faktiskt läser den här bloggen så gott som dagligen så antar jag att det är lite funderingar kring vart fan jag tagit vägen.

Fram till i söndags har jag ju varit relativt duktig och aktiv och försökt skriva ett inlägg om dagen men nu har det varit helt stopp. Jag har knappt orkat sätta mig framför datorn även om jag fungerat hjälpligt i övrigt. Ni som känner mig personligen vet ju att jag varit nere i Strängnäs en sväng den här veckan men det har knappast påverkat mitt tillfrisknande eftersom jag blivit väl omhändertagen av  Sofies farmor och farfar och dessutom försökt vila mig i form men det är fan kört.

Idag är det lite bättre men jag har fortfarande ont i halsen och imorgon är det arbetsdag igen efter en del hemma-jobb i lugnare tempo. Jag bestämde mig i alla fall för att trotsa förkylningen idag och stack ner på gymmet en timme och körde ett lugnare cardio-pass på cykeln följt av lite allmän genomkörning av kroppen med lätta vikter. Axeln är givetvis fortfarande trasig men jag vet inte hur jag ska komma åt det problemet. Uppenbarligen funkar det inte att vila den i form i alla fall så det blir väl ett läkarbesök snart.

Funderar på om det kan vara så att lättare axel-träning i kombination med daglig stretching kan vara bra men hur fan stretchar man en axel?

Jag och min underbara sambo firade ett år i fredags och gjorde då en liten avvikning från vårt annars så strikta matschema. Min inställning till detta är att rimligtvis så påverkar det ungefär lika mycket med en ätardag i månaden som det skulle göra om man bantade en dag i månaden d.v.s inte alls! Vi hade en helt fantastiskt mysig eftermiddag/kväll som inleddes med en Black Angus Entrecote (blodig) på O'Learys och en massa såser och vitlöksbröd. Sedan gick vi på bio och då unnade vi oss lite biogodis också men det var fan inte mycket. Efter bion åkte vi till Sofies kusin Angelica och hennes sambo Dennis och spelade spel och drack vin och åt jordgubbar med mascarpone. Inget enormt överdrivet mat-intag med andra ord men vi var tamejfan proppmätta hela kvällen.

Idag har vi hunnit med ett träningspass och med lite tur blir det kanske en promenad i det vackra vädret också om det bara håller i sig. Grabbarna är ute och leker i snön och jag ska ta hand om disken och drömma om ett vårigt Norrland med bar asfalt som inbjuder till långa, sköna promenader.

Köpte förresten nya skor häromdagen också som ska vara lite special-anpassade för träning, ska bli spännande att se vad man kan göra med dom men jag vet att jag kan koppla dom till min iPhone i alla fall och redan där känns det ju som kvalitetsskor eller hur?

Hoppas ni haft en skön vecka utan mig för nu är jag tillbaka!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

1 kommentar:

  1. Bra kommentar om det där med en ätardag och en bantningsdag :)

    SvaraRadera