tisdag 10 maj 2011

SISTA INVÄGNINGEN

Imorgon är det äntligen dags, den sista invägningen efter en extremt lång 12-veckors period av mycket träning och bra kost och även om jag inte vinner (eller ens lyckas hålla min andra plats för den delen) så vet jag att jag har gjort mitt bästa och jag är nöjd med de resultat jag uppnått.

Som vanligt är det otroligt spännande inför invägningen och man hoppas ju alltid på ett minus på vågen men å andra sidan har jag väl inte så mycket kvar att tappa även om dom förhatliga kärlekshandtagen fortfarande inte är utplånade. Vad fan krävs det egentligen? Hur mycket energi, engagemang, träning och karaktär ska man behöva uppbåda för att få bort det där sista, slappa maghullet?

Kanske är det helt enkelt så att jag saknar den muskelmassa som behövs för den där sista förbränningen och i så fall får jag väl se om mina planer ger resultat nästa år. Vi har ju som sagt för avsikt att bygga under hela hösten och vintern och köra en deff-period igen till våren och "beach 2012" har hela tiden varit mitt mål även om tankarna kring hur man ska ta sig dit har förändrats gradvis under resans gång. Till exempel så hoppas jag ju uppnå mina slutmål på 14 % fett och 42 % muskelmassa till den här tiden nästa år och om jag lyckas med det kommer jag nog att vara riktigt nöjd.

Det jobbigaste med morgondagens invägning är nog ändå att den är på kvällen eftersom jag vet att min vikt kan variera 2-3 kg från morgon till kväll. Man kan ju inte jobba och fungera en hel dag utan mat så frukost, lunch och två mellanmål kommer det nog att bli som vanligt. Om jag orkar tänkte jag försöka hinna med en morgonpromenad men som jag skrev i tidigare inlägg så har min kropp (förhoppningsvis tillfälligt) fått NOG av det här men det går nog att bota med en träningsfri vecka.

För övrigt så kommer vi ju inte att få veta imorgon hur det har gått för alla eftersom energihuset bestämt sig för att dra ut på det en vecka till så det är först nästa onsdag som själva avslutningen sker. Jag tänkte trots detta redovisa mina slutresultat här i bloggen imorgon och eventuellt blir det formbilder också eftersom det är sista tävlingsdagen. De bilder jag lagt ut hittills har varit från dag 1, dag 30 och dag 60 så egentligen borde jag vänta några dagar med att lägga ut bilder för dag 90 men det känns som att det kvittar, blir roligare att lägga upp avslutningsbilder och sedan komplettera med bilder längre fram i sommar/höst när man ser nya förändringar.

Ett enormt tack till alla som stöttat och peppat under den här perioden. Många är det som sagt att jag ska ta det här men jag vägrar att se det som att jag svikit någon, inte ens mig själv, eftersom jag vet att jag gjort mitt bästa även inkluderat några smärre snedsteg...   dessa snedsteg har bidragit till att min mentala hälsa är bibehållen och att jag orkat med de tyngsta perioderna istället för att gå in i väggen.

Vi hörs imorgon!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar