onsdag 18 maj 2011

Tröttmössa trots missat sovtåg...

Äntligen är det onsdag och som ni förstår eftersom jag fortfarande är vaken trots att jag klev upp klockan 6 i morse så är jag hyfsat spänd på att få veta tävlingsresultatet ikväll. Kl. 19 ska jag infinna mig på Energihuset för kombinerad avslutning och fruktstund enligt uppgift.

De senaste dagarna har varit en enda lång nedräkning och inte blir det bättre av att gumman precis börjat jobba skift. Givetvis klarar jag mig alldeles utmärkt på egen hand trots att jag bara är 36 år och grabbarna har skött sig helt exemplariskt två kvällar i rad nu men det är otroligt hur mycket man kan sakna en person när man är van att få ha henne nära åtminstone några vakna timmar per dygn.

Jag har kommit igång med träning igen trots att det fortfarande är vilovecka men skit samma, jag mår bra och vill bara hålla igång så mycket som möjligt eftersom det ger mig en känsla av lycka att fara till gymmet. Fan vad jag svamlar...   det märks att klockan är mycket.

Jag vet i alla fall att jag mår bra av att träna och nu när det blir svårt att hitta tid de närmaste veckorna blir det ännu viktigare att skapa tillfällen och lyfta upp vikterna här hemma i vardagsrummet.

Imorgon kommer givetvis resultatet och eventuellt ett inlägg om matmissbruk också - det är tufft ibland när man inser saker om sig själv som man helst inte vill kännas vid men det är då det gäller att vara stark!

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar