lördag 9 april 2011

Förlåt Oscar...

....och alla ni andra trogna, underbara läsare. Jag vet att jag slackat av IGEN med inläggen men har haft tokmycket att göra den här veckan.

Som ni kanske vet var det invägning igen igår och eftersom jag börjat närma mig mitt första mål - att går ner 10% av min kroppsvikt (ett mål som jag för övrigt antog att jag skulle behöva minst 12 veckor i tävlingen för att klara av) så ställde jag och gumman väckaren på 05.10 för en långpromenad innan frukosten.

När jag ställde mig på vågen på energihuset bad jag en stilla bön att jag skulle fixa 92,4 kg vilket i så fall skulle innebära att jag gått ner mina 10% på endast 7 veckor. Döm om min förvåning när vågen stannade på 91,2 kg!

På 7 veckor har jag gått ner 11,5 kg vilket motsvarar 11,2% av min totala kroppsvikt och med den siffran är jag till råga på allt med på allvar i striden om att ta hem hela tävlingen...
....och det är FEM veckor kvar.

Så här är mina stats just nu:

Vikt:              91,2 kg      (-11,5)
Fett %          27,9           (-4,0)
BMI               28,5           (-3,6)
Muskel %    34,4           (+1,9)

Över alla förväntningar och jag är oerhört nöjd, bara att hoppas att det håller i sig vilket i och för sig blir mindre och mindre sannolikt för varje succé-vecka som går, platån ligger runt hörnet och lurar det vet jag. Dessutom har vi vår andra ätardag idag (lördag) och då blir man givetvis extra nojig att man ska gå upp 2 kg bara över natten men blir det så får jag lägga in extrapass både på gymmet och på löpbandet.

Vill passa på att tacka Oscar och alla ni andra som peppar och inspirerar, det går inte att förklara hur oerhört viktigt ert stöd är för att jag ska lyckas. Tack också till min underbara sambo som ALDRIG låter mig slappa ner mig en enda dag när det känns motigt - älskar dig! (Kolla in sambons recept på vår nyttiga yoghurt som vi blandar själva - helt suverän).

Den närmaste veckan hoppas jag hinna skriva inlägg om följande ämnen:

- Kosttillskott
- Min eventuella satsning mot Ironman
- Mina nya icke viktrelaterade mål (Fett%, Muskel%)
- Träning och kost kontra nedsatt immunförsvar

Ha en bra helg!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

1 kommentar:

  1. va faan eric du väger ju 10 kg mindre än mej nu.... bromsa nu..
    /G

    SvaraRadera