tisdag 19 april 2011

Gamla Nya Kläder o de o sånt...

Igår nämnde jag för min kära sambo att det kanske var läge att dra ut till förrådet och titta om man hittar några kläder som en gång i tiden, förmodligen 8 år sedan eller så, faktiskt passade på min dåvarande kroppsformation. Jag vet inte om det är allmän kännedom eller inte och jag antar och hoppas att det finns en hel del folk som läser bloggen ibland som kanske inte känner mig särskilt väl så här kommer en liten stickare...

2003 var jag sjukt djävla less på min kropp (113,6 kg) och insåg att jag var tvungen att göra något drastiskt för att förändra min livsstil. Eftersom jag är extremt social och gärna blir distraherad av saker som är roligare än träningen som till exempel att diska, äta chips, leka med Bilar eller gnugga pungen med svinto - ungefär som städning och läxläsning med andra ord, så insåg jag snabbt att jag inte skulle klara av att ha den disciplin som krävs för att lyckas om jag var kvar på hemmaplan. Den självklara lösningen för en halv-idiot som undertecknad blev då givetvis att lösa enkel biljett till Australien, ju längre bort desto bättre, för att göra ett seriöst försök att hitta formen utan distraktioner.

Under de 4 månader jag spenderade "Down Under" gick jag ner till ca: 87 kg och det var plötsligt extremt roligt att shoppa kläder (antar att jag hittade min feminina sida också...). Dom som har upplevt det här vet precis vad jag menar, man har kämpat och letat kläder i butiker över hela djävla landet och hittar man ett par jeans som man lyckas dra över låren så går det inte att knäppa gylfen. Den känsla som man sen får när man går in i en butik och provar kläder efter en lyckad kroppsomvandling är inget annat än ren eufori. Allt jag provade passade perfekt och mina enda två problem var att faktiskt välja vilka kläder jag ville köpa samt att hitta pengar till att inhandla en i princip helt ny garderob.

Eftersom jag, precis som så mååååånga andra som inte har ämnesomsättning som Bruce Lee, har lätt för att lägga på mig några tiotal kg fett på kort tid (min enda riktiga talang faktiskt) så har jag under stora delar kämpat mig ner (och upp) i vikt - ett typexempel på en jojo-bantare helt enkelt. Det innebär ju som ni förstår att en hel del kläder som inhandlats snabbt blivit mer eller mindre oanvändbara vilket för oss tillbaka till inledningen på detta inlägg, nämligen Nya Gamla Kläder..

När jag sa att jag ville sticka till förrådet och kolla läget i klädeshögarna påpekade kära sambon att det faktiskt fanns en korg med kläder här i lägenheten så jag letade fram den och tömde ut innehållet i soffan. Den följande halvtimmen blev en orgie i spegel-tittande, själv-beundran och översvallande glädje. Allt i korgen passade och jag gick från att ha haft 2 par användbara byxor (Båda jeans) till att ha en riktig och fullt funktionerande garderob med såväl extra par jeans som snygga t-shirtar och skjortor (vissa aldrig använda ens) och då har jag inte varit ut till förrådet än. Angenämt att slippa inhandla ny garderob igen, bara att damma av dom Gamla Nya Kläderna och styla till en egen Make-over på hemmaplan :)

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar