torsdag 21 april 2011

Invägning nr 10 - mindre än tre veckor kvar

Nyss hemkommen från Energihuset och känner väl att jag haft roligare dagar. Igår morse vägde jag 89,8 på hemmavågen och kände att jag hade en bra siffra på gång men i morse när jag hoppade upp på vågen hade nåt gått snett, med största sannolikhet vätska i kroppen. Den visade nämligen 90,8 dvs + 1 kg och jag kände bara hur all motivation och glädje rann av mig. Trots detta (och mycket tack vare min sambo) tog jag mig upp ur sängen och ut på morgonpromenad (06.15) och som tur var gav det lite resultat.

Vågen på energihuset visade en nedgång på exakt 1 kg sedan förra invägningen och nu vill jag bara klargöra en gång för alla att jag är extremt nöjd med mina resultat. Jag har tappat 11,9 % av min kroppsvikt på 9 veckor.

Men...

...nu är det ju så att det här även handlar om en tävling och jag VET att jag har sagt hela tiden att varken jag eller Sofie hade några illusioner om att vinna men vad fan...  jag ligger ju tvåa och nu vill jag ta hem det här! Tyvärr har "ettan" dragit ifrån med en hel % till och jag inser bittert att det blir i princip omöjligt att komma ikapp med dom förutsättningar som råder:

1. Ettan vägde mer än mig när vi började (utgår jag ifrån eftersom jag enligt min bedömning var den minsta killen i startfältet)

2. Ettan har ätit soppor under större delen av tävlingen

3. Ettan tränar flera pass om dagen vilket är svårt för mig att hinna med samt att...

4. Jag inte har särskilt långt till min målvikt vilket gör att varje gram är svårare och svårare att bli av med.

Jag kan inte göra mer än mitt bästa men det stör mig att jag tappar istället för att knappa in. Jag är givetvis glad för ledarens skull av den enkla anledningen att alla som gör ett gediget jobb verkligen förtjänar ett fint resultat och jag är imponerad, det medger jag...  Skulle dock vara mycket mer spännande om det var jämnt race ända till mål-linjen så om du läser det här tycker jag du ska fundera på ett par slappar-dagar och kanske ett besök eller tre på Burger King - det har du förtjänat "Ettan".

Mina stats ser i alla fall ut så här idag:

Vikt              90,5         (-12,2)
Fett%         24,8         (-7,1)
BMI             28,2         (-3,9)
Muskel%    36,1        (+3,6)

Nu ska vi steeeeda lite och diska undan och göra fint eftersom våran lilla guldpojke Phoenix fyller 6 år idag.

Ha en Glad Påsk alla och ät mycket ägg!

(Själv funderar jag på att göra en "omvänd" påsk och skippa ägg i några dagar eftersom jag snittar 6-10 ägg om dagen alla andra djävla dagar).

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

2 kommentarer:

  1. Om du vill så kan jag "knäppa" ettan så leder du istället. ;)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera