fredag 22 april 2011

Bloggens framtid...

Har suttit och tittat på ett gäng av mina gamla blogg-inlägg och kommit fram till att jag inte riktigt "håller mig till ämnet" alla gånger. Jag har ju kaxigt konstaterat i min blogg-beskrivning att det ska handla om viktnedgång, fettförbränning och muskeldefinition och även om jag visserligen oftast skriver om saker som berör dessa ämnen så är ju fokus helt klart på kost och tävlingen på Energihuset.

Min strävan är att fortsätta skriva om min "viktresa" men med större fokus på träning och jag tror att jag undermedvetet har varit dålig på det eftersom det är så tråkigt att skriva om övningar, set, reps och upplägg när man är i en deffningsfas - mest beroende på att jag blir svagare och svagare tack vare mitt kolhydrat-fattiga kostupplägg.

Planen är att lägga upp bilder från gymmet och korta videosekvenser med dom övningar jag gillar bäst, på så vis kan man förhoppningsvis få till en diskussion i bloggen om olika träningsupplägg samt vikten av genomförande och belastning i övningarna. Dessutom funderar jag på att göra konstanta uppdateringar av min utveckling i form av en tabell i lättöverskådligt format där man ser hur det går i vissa typer av övningar. Jag tänker mig att det skulle kunna se ut ungefär som när jag publicerar veckans "stats" från invägningarna fast med vissa basövningar - vad tror ni om det?

Förutom regelbundna uppdateringar i tabeller tänkte jag försöka lägga upp bilder i alla fall en gång per månad så att man får se den fysiska förändringen (fingers crossed) i muskelmassa och definition men eftersom hösten blir en enda lång bulkperiod antar jag att fokus på definition får vänta till nästa deffperiod som kommer till våren - beach 2012 med andra ord....    precis som jag sagt hela tiden!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar