onsdag 13 april 2011

Kosttillskott eller Pengar i sjön...?

Oj, oj, oj...   idag vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva om.

Efter gårdagens inlägg är det många som undrat om det där var den utlovade analysen av intressanta kosttillskott och det var det ju givetvis inte. Jag ska skriva om samtliga tillskott som fanns med på listan på ett seriöst sätt och försöka backa upp det med källor och så mycket forskning som möjligt men faktum är att forskningen runt många kosttillskott på marknaden idag är minst sagt otillfredsställande. I de allra flesta fall har man fått nöja sig med resultat som inte går att återupprepa eller tvetydiga resultat där det är svårt att precisera orsakerna till de effekter som uppmätts.

Så här tänker jag lägga upp min inläggs-serie om kosttillskott:

I det första inlägget kommer jag att lista ett antal kosttillskott som jag antingen har provat eller är intresserad av att pröva eftersom de tillskott som finns i den listan enligt MIN högst personliga bedömning, förmodligen är de tillskott som det kan vara värt att lägga pengar på.

I listan kommer också att diskuteras varför dessa produkter kan vara värda sitt pris samt vilken funktion de har och när det är bäst att använda dem. Den sistnämnda indelningen blir förmodligen så enkel som Deffning kontra Uppbyggnad men flera av preparaten i listan kan hamna i båda kategorierna.

Med största sannolikhet blir det sedan mer djuplodande inblickar i enskilda tillskott i separata inlägg under den kommande veckan...

I ett separat inlägg kommer jag därefter att lista de tillskott som inte bedöms fylla en vettig funktion. Ibland kan anledningen till detta vara att det är tillskott som inte behövs om man har en varierad kost. Ibland kan det bero på att ingen forskning kunnat bedrivas som påvisar att preparatet uppfyller vad det lovar. Observera återigen att det i många fall är min högst personliga uppfattning som redovisas men det kommer att framgå av inlägget i så fall.

Håll utkik efter listan med tillskott som publiceras senare idag!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar