onsdag 20 april 2011

Invägning imorgon..

Hej Läsare!

Imorgon är det invägning eftersom det är långfredag denna fredag så vi fick ta vägningen en dag tidigare. Jag vet inte riktigt varför men jag är nervös som fan. Givetvis beror det väl till stor del på det faktum att jag hade ett plus förra invägningen och vill helt desperat ha ett bra reultat den här gången. Dessutom är det ju otroligt spännande att se hur det går för mina medtävlande nu när det bara är några veckor kvar - det finns ju trots allt en liten möjlighet att man kanske kan ta hem det här men det blir oerhört svårt och förutsättningarna är inte dom bästa med tanke på att mina konkurrenter har gjort så otroligt bra ifrån sig under många veckors tid.

Som om inte det vore nog så är jag spänd på min underbara sambos resultat. Jag vill så gärna att hon ska få komma under sitt mål på 10% så fort som möjligt för det har hon fanimej förtjänat så sjukt bra som hon jobbat. Det är inte mycket kvar heller - 1,6 kg - så håll tummarna nu alla vänner och bekanta att hon fixar det redan imorgon :)

Den kommande veckan jobbar jag endast 2 dagar i Sollefteå och övrig tid jobbar jag hemifrån med massor av rättning. Skönt att slippa pendla några dagar! Sedan underlättar det ju givetvis för träningen också när jag kan välja själv vilka tider jag jobbar. Det lär väl förhoppningsvis bli åtminstone nån extra promenad om bara vädret håller i sig...    är sjukt djävla sugen på sommar nu.

Imorgon fyller vår minsting Phoenix 6 år så det blir tårta och kakor och glass och besök från släkt och vänner och presenter såklart. Personligen får jag vänta med tårt-ätandet ett tag till men det är inte direkt ett problem. Jag har aldrig varit särskilt svag för tårta. Min Akilleshäl är snarare Skräpmat och godis och alla salta snacks som finns...   och dom är det ju som bekant gott om. Som tur är så kom Sofie på att eftersom vi faktiskt brukar ligga lågt på fett och fett från nötter dessutom är helt OK eftersom det inte är animaliskt så kanske vi skulle kolla om det fanns nötter som inte var så kolhydratrika och därmed kunde passas in i vårt ätande. Vi hittade Jordnötter från "Exotic Snacks" som endast hade ca: 4g kolhydrater på 100g så nu har jag fått unna mig lite salt med gott samvete.

Ska försöka dra ner lite på stressnivåerna nu och bara koppla av men håll en tumme för att vi får fina siffror imorgon är ni snälla!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

1 kommentar:

  1. 4g??? låter förbannat otroligt.... ska försöka leta upp dom tror jag...

    SvaraRadera