måndag 21 februari 2011

Alkohol och fettförbränning går inte ihop?

Igår blev det inget inlägg och det är faktiskt första dagen sedan jag startade den här bloggen som jag misslyckats med att få till ett inlägg. Jag var så sjukt trött igår kväll att jag efter ca 15 sekunders velande fram och tillbaka bestämde mig för att det var ok att inte skriva nåt inlägg. Jag stängde datorn och gick till sängs tidigt istället och vaknade därmed också utvilad vilket är en fördel när man ska köra en dryg timme till jobbet. Dessutom så kan det ju vara ok att skippa skrivandet en dag i veckan och särskilt om det är söndag - det går ju helt i linje med mitt förra inlägg som trots allt hade en del religiösa undertoner, eller?

På tal om att köra till jobbet - jag har haft körkort i 17 år och kört många mil under dessa år, speciellt under det halvår då jag jobbade som värdetransportör, men trots detta har mina sammanstötningar med polisen i samband med körning varit relativt begränsad, skulle gissa på att jag fått blåsa fyra eller max fem gånger på 17 år..
..detta var dock givetvis INNAN jag började jobba i Sollefteå. Har pendlat till Skedomskolan i 6 veckor nu och fått blåsa 2 ggr under denna tid, bägge gångerna i korsningen vid Sidensjö (väg 335). Frågan är ju då vad detta kan tänkas bero på?

Norrland har ju rykte om sig att vara den del av landet där det dricks mest sprit i landet och även om det inte riktigt stämmer så är det väl så att de flesta norrlänningar har lite andra alkoholvanor än exempelvis noll-åttorna. Jag har bott i Norrland i nästan hela mitt liv men alltså nästan aldrig fått blåsa men nu verkar det bli blåsning en gång i månaden framöver. Kan det vara så att kustbandet, där jag spenderat i princip all min tid, ses som någorlunda förskonat i jämförelse med dom mindre städer och byar som ligger några mil inåt landet? Det får vara hur det vill med den saken men när allt kommer till kritan är i alla fall JAG djävligt glad att dom står där och kollar nykterheten, det finns alldeles tillräckligt många värdelösa bilförare ändå!

Mätte stormagen imorse och döm om min förvåning när jag såg resultatet -3cm efter endast fem dagar. Sedan kom jag på att första gången jag mätte var på kvällen så det kan ha varit lite lätt missvisande men det skiter jag i nu, oavsett hur det är så känns det bra såklart och jag ska använda mitt positiva tänkande och mående till att köra ännu hårdare! Vågen rör sig också konstant neråt men det blir lite samma där förstås, invägningen var på kvällen men sedan dess har jag varje dag vägt mig på morgonen. Nåja, så länge som det går åt rätt håll, vilket vi får hoppas att det gör, så får man vara nöjd. Hur nöjd det visar sig på fredag när det är invägning igen.

Nu ska jag pipa ner i lärarummet och dra i mig en burk tonfisk och en burk krossade tomater - mmmm!

Pratade förresten nyss med min underbara sambo Sofie som berättade att hon förberett lunchlåda till mig för både tisdag och torsdag - du är bäst älskling! Nu slipper jag tonfisklunch ett par dagar <3

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

3 kommentarer:

  1. Bra funderingar kring blåsningen, men jag tror att det endast har varit tillfälligheter, någon som varit dålig på att schemalägga deras kontroller, eller alternativt en liten mindfuck för att folk inte ska tro att dom står där då dom nyligt gjort det. Och whats up med tonfisk och tomater, måste ju finnas betydligt godare smalmat, dosn't it? Keep it up anyhow. / JB

    SvaraRadera
  2. tomater till tonfisk låter ju sådär(hatar iofs krossade tomater..).... jag brukar ta en banan o ett glas vatten till då rinner tonfisken ner fort.. ;) men du kanske inte har banan i dieten... den sägs ju ska vara onyttig..
    är inte de lite mat till lunch?
    brukar ha de som mellanmål(fast de klart jag tävlar ju inte heller.. :))
    /G

    SvaraRadera
  3. Ja du JB, mindfuck eller inte.. jag är bara glad att det inte var den andra sortens "radar"-kontroll hehe.
    Tonfisk och krossade tomater är tråkigt som fan och smaken är ingen sensation utan kryddor men det är hur nyttigt som helst , billigt och dessutom extremt enkelt att ta med.

    Man skulle kunna argumentera att det är lite mat till lunch men eftersom jag försöker få i mig MINST 200 kcal per måltid inklusive mellanmål så tror jag nog att det ska vara fullt tillräckligt. Vill ju givetvis hålla en jämn socker-balans över dagen.

    E

    SvaraRadera