söndag 13 februari 2011

Bästa gymdagen..

Ok, nu är det definitivt officiellt - söndag är utan tvekan den bästa gymdagen. Eftersom jag för tillfället pendlar till Sollefteå under veckorna så är de långa gympassen begränsade till helgerna och i viss mån fredagar då jag ibland är ledig. Det är väl inget snack om att det inte direkt är idealiskt men vad gör man. Gumman är duktig och tränar på som fan och hon får förmodligen in 5 "riktiga" gympass i veckan så nu när tävlingen drar igång får jag lov att försöka köra igenom kroppen på hemmaplan dom dagar jag inte hinner till gymmet..   önskar bara att vi kunde ha ett löpband framför tv:n här hemma för den ack så viktiga cardion nu när det är VM i förbränning på gång.

Körde axlar och mage idag och eftersom vi ska iväg och hämta ungarna relativt tidigt så blev det pressat tidsschema vilket innebar mindre vila mellan övningarna - OJ vilken pump!

Nedräkningen har definitivt börjat och jag känner stressen byggas upp inför vardagliga uppgifter som att väga alla ingredienser inför varje måltid. Jag hoppas verkligen att man kommer in i det fort så att vågen kan åka in i skåpet igen efter ett par veckor. Har spanat in en massa udda recept på andras bloggar också och en blogg verkar sticka ut framför många andra när det gäller kreativitet och fantasi i matlagningen, kolla in den här för inspiration.

Hann med att sola också faktiskt men eftersom jag absolut inte tänker erkänna att jag solar för att få en tidig, vacker brun bränna innan solsäsongen drar igång på riktigt så hävdar jag istället med bestämdhet att det enbart kan ses som ljusterapi..    för visst är det väl viktigt att få känna att vi går mot ljusare tider?
Den här vintern har ju känts som en enda lång straffspark i pungen kan jag tycka och trots motorvärmare och kupévärmare inbillar jag mig att jag spenderat mer tid med att skrapa rutorna på bildjäveln än att faktiskt köra den..  trots 2 1/2 timmes daglig pendling - ILLA!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan bär det iväg söderut för att hämta busgrabbarna. Ha en skön söndag alla för imorgon börjar arbetsveckan igen, suck!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

2 kommentarer:

  1. Släng gärna upp vilka övningar du kör, hur många repetioner, set och möjligtvis vikt om du vill det.Kan vara kul att titta tillbaka på senare när du ökat =)

    SvaraRadera
  2. Absolut, det finns planer på att lägga upp ett schema över precis de punkter du tar upp men eftersom vi ska deffa de kommande 12 veckorna och därmed kommer att träna lättare med fler repetitioner så räknar jag med att det inte blir någon ökning under den perioden. Däremot hoppas jag ju att bloggen får leva kvar även efter denna satsning och i så fall funderar jag på att uppdatera övningar, set, reps och vikt en gång i kvartalet!

    SvaraRadera