fredag 11 februari 2011

Friskvård?

Hej kära vänner och fullkomliga främlingar. Jag har hunnit med en hel del tänkande fram och tillbaka sedan jag skrev mitt första blogg-inlägg igår kväll och eftersom flera personer kommenterat längden på inlägget så har jag kommit fram till följande. Från och med nu ska jag se till att dela upp mina inlägg i tydligt avskilda segment så att dom som tycker att det är helt orimligt att behöva engagera sig i att läsa en hel A4-sida i detta ADD-samhälle vi lever i ska kunna känna att dom när som helst kan avsluta läsandet och fortsätta med allt annat viktigt dom håller på med efter 10-15 sekunder när deras attention span faller i bitar.


Vi började dagen med att ställa klockan tidigt (trots att vi egentligen skulle ha sovmorgon) och dra ner till gymmet för ett pass innan jobbet - känner mig djävligt duktig sådana dagar! Mörsade Bröst och Triceps och körde så hårt jag kunde trots en känning i vänster axel. Det är djävligt märkligt men av nån anledning fick jag problem med axeln för ungefär fyra veckor sedan när jag började pendla till jobbet och den enda anledningen jag kan komma på är att jag måste spänt axeln när jag körde. Tyvärr så har smärtan hängt kvar och den påverkar minst sagt min träning negativt just nu men jag vet inte vad jag ska göra åt saken. Om det är en enkel överansträngning hoppas jag att den går över av sig själv men i annat fall blir det väl till att uppsöka läkare snart. Har käkat anti-inflammatorisk medicin som inte verkar hjälpa och eftersom jag körde tungt idag så blev det genast värre. SUCK!


Satt i alla fall och lyssnade på radion (som vanligt) när jag åkte till jobbet och kunde inte undgå att hånle när dom gång på gång tog upp problemen i Stockholm med snökaos och stillastående trafik som följd. "Vi uppmanar samtliga att låta bilarna stå idag" HAHAHA!!!
Här är dom goda nyheterna dock. Jag har lösningen på problemet. Alla som tänker träna eller motionera i Stockholmsområdet idag tar helt enkelt en spade och ger sig ut och röjer. Med en befolkning på ungefär en och en halv miljon borde det ju vara många som vill röra på sig lite så varsågoda - problemet löst!


Nu börjar det bli långt igen så jag avslutar här med löfte om att skriva minst ett inlägg till innan det är läggdags!

/ E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

1 kommentar:

  1. tycker det är lite elakt skrivet om add-samhälle faktiskt...
    ska försöka ta mig genom alla inlägg du skrivit men vet inte om mitt attention span (som du uttrycker det) klarar av det..
    (japp jag tar illa upp men antagligen bara för att jag är en av de som verkligen har de problemen med)

    SvaraRadera