onsdag 16 februari 2011

Träningsschema

Har bestämt mig för att lägga upp ett allmänt schema för hur en vecka skulle kunna se ut under de kommande tre månaderna - vi kan kalla det för en "typvecka".

Måndag: Styrketräning hemma efter jobbet med lätta vikter och många repetitioner, armhävningar (bröst), hyperextensions (rygg), crunches (mage), axelpress (hantlar), Biceps (hantlar), Triceps (hantlar) samt eventuellt Benböj. Cardio får bli hopprep antar jag om inte grannarna får ett frispel...

Tisdag: Styrketräning gymmet, Rygg och Biceps - TUNGT! Cardio på cykel eller löpband.

Onsdag: Styrketräning hemma, armhävningar, hyperextensions, crunches, axelpress, Biceps, Triceps samt eventuellt Benböj. Cardio, hopprep eller promenad.

Torsdag: Styrketräning hemma, armhävningar, hyperextensions, crunches, axelpress, Biceps, Triceps samt eventuellt Benböj. Cardio, hopprep eller promenad.

Fredag: Styrketräning gymmet, Bröst och Triceps - TUNGT! Cardio, cykel/löpband.

Lördag: Cardio x 2, Promenad ute samt cykel/crosstrainer på gymmet
OBS: Detta ser jag som min vilodag

Söndag: Styrketräning gymmet, Axlar och Mage - TUNGT! Cardio, cykel/löpband

Så där ja - dagens inlägg nummer två avklarat...     som det ser ut just nu så får det nog bli tre inlägg till idag eftersom jag vill göra separata inlägg för träning, kost och specifika övningar eftersom det då blir mer lättöverskådligt i framtiden när man vill gå tillbaka och läsa.

Nästa inlägg kommer snart och tillägnas kosten!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

2 kommentarer:

  1. Mitt tips för att slippa axel problem är att dela upp kroppen mer så att delarna får vila mera mellan passen, dina axlar får bara vila en dag per vecka som det ser ut nu å det är för lite... ä rädd om dina axlar, dom är bra att ha:)

    Kusin A

    SvaraRadera
  2. Ja jag förstår vad du menar och det är fler som påpekat att det är för lite vila men jag kanske inte var tillräckligt tydlig när jag beskrev träningsveckan. Dom dagar som inte tillåter träning i gymmet av olika anledningar har jag för avsikt att köra igenom kroppen med mycket lätta vikter och höga repetitioner för att få igång/bibehålla förbränning.

    SvaraRadera