lördag 26 februari 2011

Resultat från invägningen!

Okej - förlåt!

Lika bra att krypa till korset direkt eftersom jag sa att jag skulle redovisa resultaten av invägningen redan igår men här kommer dom nu i alla fall.

Vikt:          100,7    (-2,0)
Fett%         30,5    (-1,4)
BMI             31,4    (- 0,7)
Muskel%    32,9    (+0,4)

Som ni ser så har alla siffror gått åt rätt håll men trots detta har jag en krypande oro i kroppen att jag ligger för lågt i mitt dagliga kalori-intag..    (se tidigare inlägg)

Jag och Sofie har till och från skämtat om att vi måste skära av en kroppsdel för att ha en chans att vinna den här tävlingen (vilket ingen av oss egentligen bryr sig om) men nu har vi tyvärr konstaterat att det blir en svårknäckt nöt. Sofie påpekade nämligen när jag igår sa:

- "Undrar om dom märker ifall man kommer dit och saknar vänster ben?"

...att det inte alls skulle fungera eftersom vågen som mäter fett% och annat, kräver att man har bägge fötterna på två metallplattor. Mitt sekundära alternativ att kapa av en arm "sågades" (no pun intended) också ganska fort eftersom det är samma visa där, vågen har 2 handtag man håller i...  Att kapa av huvudet insåg jag rätt snart skulle vara en dum plan, dels för att det är ganska tomt och därför kanske inte väger så mycket men dessutom skapar det en massa komplikationer i livet i övrigt. Slutsatsen blir därför att det smartaste draget blir att kapa bort magen och sedan sy ihop kroppen så att bröstkorgen hamnar direkt på höften. Visserligen blir jag då avsevärt mycket kortare vilket påverkar värden för hur min BMI och fett% ska beräknas men tänk så mycket fett jag får bort...    mästerplanen börjar ta form!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar