fredag 25 februari 2011

INVÄGNING!

Kort inlägg nu bara för att beskriva förutsättningarna inför dagens invägning om 90 minuter...

Min vikt har enligt badrumsvågen här hemma gått stadigt neråt sen den första invägningen i onsdags med undantag då givetvis för de två senaste dagarna då jag tydligen gått upp 1 1/2 kg ?

Helt och fullkomligt obegripligt...   Jag har ätit exakt likadant hela veckan och legat på samma dagliga kalori-intag, ätit i princip samma mängd protein, fett och kolhydrater och likt förbannat har nåt gått snett. Inte för att det spelar särskilt stor roll i långa loppet men det blir väldigt svårt att utvärdera vad det kan bero på. Mycket trist om det skulle vara så att jag börjat för lågt i mitt dagliga kalori-intag vilket i så fall skulle kunna innebära att kroppen efter 7 dagar gått in i svält-mode och bestämt sig för att lägga på sig så mycket som möjligt i dessa bistra tider..    har dock svårt att tro att det ska vara så med tanke på att jag faktiskt nästan aldrig är hungrig.

I vilket fall som helst så har jag räknat ut att jag borde ligga på ungefär 100,9 idag på den officiella vågen och det känns inte alls bra. Vid den "riktiga" invägningen låg jag på 102,7 men det var på kvällen efter en hel dags ätande. Jag vill inte ha en snabb viktminskning - det har jag provat förut och alltid gått upp igen. Jag vill ha en stabil viktnedgång baserad på fettförbränning och siktar därför på att minska med ca 0,5 kg fett i veckan. Eftersom jag nu ska väga in mig på morgonen VET jag dock (tro mig - jag känner min kropp, vi har levt i symbios i snart 36 år) att jag borde gått ner 2,5 kg bara i skillnad mellan kväll och morgon SAMT 0,5 kg i reell viktnedgång vilket innebär att jag egentligen ska väga in på 99,7 idag (+ frukost) men det kommer aldrig att hända.

Snart kommer domen och därmed också dagens andra inlägg...

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

1 kommentar:

  1. Muskler väger mer än fett, dessutom är inte vågen särskilt tillförlitlig. Mät dig också, syns bättre.

    SvaraRadera