onsdag 16 februari 2011

KOST - en typisk dag!

Har suttit och tittat på dom förhatliga kaloriräknarna på nätet och jämfört livsmedel tills ögonen blöder och med lite snabba överslag kom jag fram till att en vanlig dag skulle kunna se ut ungefär så här:

Frukost: 1 portion havregrynsgröt, 100g keso, 1 skiva husman och en skiva ost
Mellis: 1 banan, 1 skiva husman och en skiva ost
Lunch: 1 burk tonfisk, 1 burk krossade tomater, 100g morötter
Mellis: 1 äpple, 1 proteindrink, 1 skiva husman och en skiva ost
Middag: 200g kyckling, 200g broccoli, 100g fullkornspasta
Träning: 1 proteindrink

Totalt antal kcal: 1850
Min vilometabolism: 2048

Nu ska jag erkänna att jag inte detaljstuderat den exakta fördelningen av protein, kolhydrater och fett som jag tillgodogör mig på denna exempel-meny men jag ligger i närheten av idealet som enligt förstå-sig-påare ska vara ungefär 2g protein, 1g fett samt 1g kolhydrat per kilo kroppsvikt när man vill deffa.

Många kanske ifrågasätter 3 smörgåsar om dagen men jag har märkt att det nästan inte finns nånting som jag tycker mättar så mycket som hårt bröd och så länge som jag håller mig inom vettiga gränser och dessutom får i mig alla andra nyttigheter via kött, frukt och grönsaker så är jag övertygad om att det fungerar alldeles utmärkt.

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar