onsdag 16 februari 2011

Invägning!

Fan, det finns så mycket i mitt huvud just nu att jag inte har en aning om vart jag ska börja. Det känns som att det är några saker jag verkligen borde få med idag eftersom det här är början på en intensiv period i mitt liv och hur ska jag nu lägga upp detta? Givetvis måste jag under dagens lopp (jag gör ju allt i sista sekunden som vanligt) utforma ett detaljschema för hur min träning ska se ut kommande 12 veckor och speciellt då med fokus på hur mycket tid som kan spenderas på gymmet och hur mycket av träningen som måste skötas hemmavid, man vill ju hinna träffa ungarna också ;)

Dessutom är det väl förmodligen läge att titta på vad och hur mycket man ska sikta på att få i magen under en vanlig dag. Jag har givetvis påbörjat det arbetet redan även om min sambo gjort klart större framsteg där men dom flesta verkar vara överens om att det är bättre att ligga lite för högt än för lågt i kaloriintag inledningsvis eftersom det annars finns risk att kroppen omedelbart går in i svält-mode vilket inebär att resultaten kan utebli när kroppen desperat försöker förhindra att den blir av med minsta gram fett.

Har fått förslag på att lägga upp nån sorts förteckning över vilka övningar jag kör på vilka muskelgrupper samt hur hårt jag tränar (Set-Repetitioner-Vikt) så det står också på att-göra-listan tillsammans med allt som kan vara av intresse för själva tävlingen givetvis, frågan är bara om förteckningen över vilka vikter jag kör på kommer att vara av intresse över huvud taget under denna period eftersom jag har för avsikt att träna lättare än vanligt med fler set och fler repetitioner. Det är ju iofs bara vikten som är avgörande för tävlingen tillsammans med den procentuella nedgången då såklart men i tävlingen ingår ju mätning av fettprocent, vattenprocent och blodtryck. Förutom detta kommer nån typ av måttstock att publiceras här också som exempelvis Midja eller Bröstkorg eller båda.

Som om inte det här vore nog så har vi ju en punkt kvar att hinna med idag. Nej jag har inte glömt dom horribla FÖRE-bilderna och har jag lovat så har jag..    FAN!
Det tar verkligen emot och jag inbillar mig att dom allra flesta förstår precis vad jag menar, det är ju extremt självutlämnande och är man då dessutom missnöjd med det man ser så känns det givetvis ännu djävligare. Klart att det finns dom som gärna exponerar (och över-exponerar) sig själva varje chans dom får - se bara på "Naken-Janne" men för en normal och helt vanlig dödlig känns det kymigt som fan.

Se nu vad jag har gjort...    skrivit i en kvart och bara fått med en lista över vad jag ska skriva om..
Suck - det här blir en lång dag!

E

Viktnedgång Fettförbränning Muskeldefinition

1 kommentar:

  1. Du är modig som gör detta Eric! Det ska bli spännande att följa hur det går för dig samt förhoppningsvis bli inspirerad till eget "hälsotänk". Vi ses på gymmet! :) Angående bilderna, oroa dig inte för du är snygg oavsett form!

    /Maria Viik

    SvaraRadera